O nas
Szkoła Podstawowa w Płociczu jest placówka w której cykl kształcenia trwa 6 lat. Posiadamy
długą tradycję - nasza szkoła istniała już w okresie pierwszej wojny światowej. Budynek pozostał jednak nadal ciągle ten sam. Ma już ponad sto lat, lecz był stopniowo rozbudowywany.
Dużą niedogodnością jest jednak brak sali gimnastycznej oraz odpowiedniej szatni. Pomocą w prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego w okresie jesienno-zimowym służy sala znajdująca się w Wiejskim Domu Kultury.
Szkoła może pochwalić się
wieloma sukcesami sportowymi na szczeblu gminnym, powiatowym i wojewódzkim (tenis stołowy). Uczniowie uczestniczą w różnych
imprezach środowiskowych, które kształtują ich tożsamość oraz kultywują tradycję, historię i kulturę ich małej ojczyzny Krajny.
"Równać szanse, czyli szkoła bez porażek"
Nasza szkoła brała udział w rządowym projekcie wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży
„Równać szanse, czyli szkoła bez porażek”. W ramach tego projektu uczniowie brali udział w zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez nauczycieli, którzy tworzyli warsztaty dla wszystkich chętnych uczniów naszej szkoły.
Na realizację projektu otrzymaliśmy pieniądze, za które mogliśmy zakupić niezbędne do przeprowadzenia zajęć pomoce dydaktyczne.
Podstawowym celem projektu było
wyrównywanie szans edukacyjnych, środowiskowych i kulturowych naszych uczniów. Uczniowie z problemami edukacyjnymi mieli okazję korzystać z różnego rodzaju zajęć wyrównawczych, mających na celu uzupełnienie braków w wiadomościach i umiejętnościach. Zajęcia te miały zmobilizować uczniów do dalszej samodzielnej pracy, pomóc im przezwyciężać trudności, zmotywować ich do nauki i dać możliwość osiągania sukcesów.
W ramach projektu zorganizowaliśmy:
- spotkania kulinarne
-
warsztaty teatralno-dziennikarskie
-
zajęcia wyrównawcze
-
warsztaty przyrodniczo-turystyczne
-
kółko językowe
-
zajęcia sportowo-rekreacyjne
W ramach projektu szkoła organizowała również
wycieczki o charakterze programowym: Bydgoszcz Family Park, Teatr Polski, Szymbark- Dom Sybiraka, „dom do góry nogami”, Wzniesienia Wieżyca, Chmielno- Muzeum Ceramiki, Gniezno- Katedra Gnieźnieńska, fabryka bombek, Chojnice- Park Wodny. Zaplanowane wycieczki miały na celu uatrakcyjnianie procesu dydaktyczno-wychowawczego, rozbudzenie zainteresowań oraz poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów. Różnorodność wycieczek miała pokazać dzieciom ciekawe miejsca, sposób spędzania wolnego czasu oraz nauczyć odpowiednich typów zachowań w zależności od sytuacji.
W trakcie wszystkich zajęć stosowano wiele
metod pracy: obserwacja, pokaz, doświadczenie, metoda ćwiczeń, rozmowa, opowiadanie, zagadki, wycieczki autokarowe, które cieszyły się największym zainteresowaniem.
Cały czas staramy się aktywnie poszukiwać nowych możliwości rozwoju. Chcemy, aby wszystkie dzieci uczęszczające do naszej placówki miały jak najwięcej szans do rozwoju swoich umiejętności i talentów.